Mocny akcent na stworzenie idealnego produktu turystycznego

W sprawie nawiązania trwałej współpracy dotyczącej fortów, na zaproszenie burmistrza Kordiana Kolbiarza, do Nysy przyjechali goście z czeskiego Ołomuńca; miasta które doskonale poradziło sobie z zagospodarowaniem terenów fortecznych. Z historycznego punktu widzenia była to twierdza, która stała w opozycji do Nysy.

Nysa chce, aby z wizytującymi z Ołomuńca partnerami uzgodnić możliwość współpracy w ramach programów transgranicznych, które pomogłyby w efektywnym zagospodarowaniu naszych nyskich fortów. Gmina jest na etapie tworzenia strategii, która pozwoliłaby, za niewielkie pieniądze, ożywić ten obszar. Należy pamiętać, że w przestrzeni historycznej nyska twierdza strzegła rejony od bramy Morawskiej do Gór Złotych, pod panowaniem króla Fryderyka było prawie 200 km granicy polsko czeskiej. To także koncepcja przystąpienia Nysy do federacji miast napoleońskich mająca powołać i wzbudzić lokalny produkt turystyczny.

 

Na spotkaniu o charakterze roboczym najistotniejsza okazała się wymiana doświadczeń z ołomunieckimi sąsiadami, ale przede wszystkim był to wstęp do stworzenia wspólnego, ponadgranicznego projektu o charakterze turystycznym...

 

W ramach tych działań odbyć się ma także duża konferencja poświęcona twierdzom (druga połowa czerwca lub opcjonalnie pierwsza połowa września, termin związany jest z dostępnością ekspertów z zakresu budowli fortecznych). Miasto liczy tu na bardzo dobre kontakty ze środowiskiem napoleońskim  z  Francji.

image

   image
   image

 image

 

Goście z Ołomuńca, po dyskusji o możliwościach współpracy zobaczyli także  forty, które posiada do dyspozycji gmina.

 image

image

  image
   image
   image

 image

Kolejnym etapem wypracowywania tej koncepcji będzie przygotowanie, w ciągu dwóch najbliższych tygodni, spotkania ze stowarzyszeniami i fundacjami, które w Nysie działają na terenie fortów.

 

A wszystko po to, aby stworzyć taki produkt, który zatrzyma turystę w Nysie dłużej niż na dwie godziny potrzebne na zwiedzenia miasta. Wykreowanie takiego produktu to także pobudzenie infrastruktury hotelowej, gastronomicznej i pozostawienie pieniędzy u lokalnego przedsiębiorcy.

 image

  image
   image

image 

Stworzenie produktu turystycznego byłoby tożsame ze strategią gminy Nysa. 

 

Wydział Komunikacji SpołecznejUrząd Miejski w Nysie

 Źródło: UMiG Nysa (tekst i foto www.nysa.eu)

© 2005-2024 Nasza Nysa. Designed By JoomShaper