Aktualności z Nysy

Polish Czech English German
niedziela, 11 październik 2015 21:29

Obradowała Rada Kultury

Napisane przez Źródło: UMiG Nysa (tekst i foto www.nysa.eu)

W dniu 8 października br. odbyło się kolejne posiedzenie Rady Kultury. Najwięcej uwagi poświęcono na ocenę podmiotów realizujących zadania publiczne i omówienie funkcjonowania strony i.nysa.pl

Spotkanie rozpoczęło się od omówienia bieżącej współpracy Gminy Nysa z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami realizującymi zadania publiczne w sferze pożytku publicznego. Zofia Kajling-Rudzka z Wydziału Rozwoju Polityki Społecznej podkreśliła coraz większą świadomość osób związanych z III sektorem w zakresie sięgania po środki publiczne oraz fundusze z Unii Europejskiej. Coraz więcej środków jest także właściwie rozliczanych. W przyszłorocznym budżecie w otwartych konkursach będzie do wykorzystania kwota około 1,5 mln złotych. 

image

  

Drugim ważnym punktem spotkania była próba optymalizacji funkcji portalu Urzędu Miejskiego, skierowanego głównie do turystów odwiedzających Śląski Rzym. Mowa o stronie i aplikacji i.nysa.pl, którą dokładnie przeanalizował Przewodniczący Rady Kultury, Adam Zelent. Radny Rady Miejskiej powiedział, że warto rozwinąć możliwości portalu i poszerzyć jego zasoby również o szeroką bazę usług gastronomicznych i hotelarskich. Zastanawiano się także nad możliwością rozszerzenia zakresu portalu na cały powiat i ukierunkowania go na potrzeby mieszkańców powiatu, a nie tylko turystów. 

 

Podczas spotkania członków Rady omówiono wnioski i propozycje do budżetu Gminy Nysa na 2016 rok. Jak co roku wpłynęło wiele wniosków od różnych środowisk. Pomysły zostały przedstawione Zastępcy Burmistrza Nysy, Piotrowi Bobakowi. 

image

image

  

Niestety z powodu braku quorum, Radzie Kultury nie udało się przeprowadzić żadnego głosowania celem opiniowania omówionych tematów.

  

Propozycje do budżetu na 2016r.

Loading...

 

Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji 

Urząd Miejski w Nysie

Źródło: UMiG Nysa (tekst i foto www.nysa.eu)